5 Nisan 2016 Salı

GİRİŞ YAZISI

                                                         
                                                                                  Malezya'dan sokak yemekleri

BAŞLANGIÇ

   Bir süredir dostlarım ve yakınlarım benim yaptığım bazı yemeklerimi beğendiklerini ve bunu insanlarla paylaşmamı söyler dururlardı. (Gerçi kibarlıktan böyle söylemiş olabilirler, sağ olsunlar!)
Ben ise obur, bilgiç ve hedonist görünmemek kaygısıyla tereddüt ediyordum. Neyse sonunda resimlemeye başladım, utangaçlığı da bırakıp, yazmaya karar verdim.
Sonuçta bir güzelliği, lezzeti, yaşam biçimini paylaşmak ve özendirmek isteği! Ve merak edenler için sonuçta.
   Dünya mutfağından ve yerel mutfaktan yapılması kolay, tadılıp denenmiş yemekler. Ağız tadının kıymetinin bilincine varmış, meraklı ve yeniliğe açık sizler için bu seriye başlıyorum.
Ben kendimi yeni lezzetlere açtım. Alışkanlıkların, içgüdülerin zincirini kırdım. Böylece gördüğüm, tattığım, izlediğim, okuduğum bazı yemekleri yapmaya çalışıyorum. Sonuçta bire bir aynısını yapmak malzeme, takım-edavat, ustalık ve tecrübe farklı. Aynısı olmuyor. Tadım yapacak kişiler aileniz, uzakdoğu'nun bazı baharatları ve katkıları onlar için çok yabancı gelebiliyor, bire bir aynısını yapmak mümkünün değil! Ben biraz olsun yapabiliyorsam, siz neden yapamayasınız ki?
   Bu köşeden sizlerle sadece yemek tarifleri paylaşmayacağım. Sağlıklı beslenme, besin destekleri, balkon bahçeciliği, ev boyutunda permakültür( olmaz olmaz demeyin!) ve yaşamımızı çeşitlendirip renklendirebilecek diğer bazı konularda bu köşeden paylaşımda bulunacağım.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder